English
  • استرجاع مجاني وسهل
  • أفضل العروض

Art, Science, and the Politics of Knowledge

الآن:
241.00 د.إ.‏شامل ضريبة القيمة المضافة
توصيل مجاني
noon-marketplace
احصل عليه خلال 13 - 18 فبراير
اطلب في غضون 3 ساعة 26 دقيقة
VIP ENBD Credit Card

VIP card

احصل على 5% رصيد مسترجع باستخدام بطاقة بنك المشرق نون الائتمانية. اشترك الآن. قدّم الحين

التوصيل 
بواسطة نوون
التوصيل بواسطة نوون
البائع ذو
 تقييم عالي
البائع ذو تقييم عالي
الدفع 
عند الاستلام
الدفع عند الاستلام
عملية 
تحويل آمنة
عملية تحويل آمنة
1
1 تمت الإضافة لعربة التسوق
أضف للعربة
Noon Locker
توصيل مجاني لنقطة نون ومراكز الاستلام
معرفة المزيد
free_returns
إرجاع سهل لكل المنتجات في هذا العرض.
المنتج كما في الوصف
المنتج كما في الوصف
70%
شريك لنون منذ

شريك لنون منذ

7+ سنين
نظرة عامة
المواصفات
الناشرMIT Press
رقم الكتاب المعياري الدولي 139780262543682
رقم الكتاب المعياري الدولي 10262543680
الكاتبHannah Star Rogers
اللغةEnglish
وصف الكتابHow the tools of STS can be used to understand art and science and the practices of these knowledge-making communities.In Art, Science, and the Politics of Knowledge, Hannah Star Rogers suggests that art and science are not as different from each other as we might assume. She shows how the tools of science and technology studies (STS) can be applied to artistic practice, offering new ways of thinking about people and objects that have largely fallen outside the scope of STS research. Arguing that the categories of art and science are labels with specific powers to order social worlds—and that art and science are best understood as networks that produce knowledge—Rogers shows, through a series of cases, the similarities and overlapping practices of these knowledge communities.  The cases, which range from nineteenth-century artisans to contemporary bioartists, illustrate how art can provide the basis for a new subdiscipline called art, science, and technology studies (ASTS), offering hybrid tools for investigating art–science collaborations. Rogers’s subjects include the work of father and son glassblowers, the Blaschkas, whose glass models, produced in the nineteenth century for use in biological classification, are now displayed as works of art; the physics photographs of documentary photographer Berenice Abbott; and a bioart lab that produces work functioning as both artwork and scientific output. Finally, Rogers, an STS scholar and contemporary art–science curator, draws on her own work to consider the concept of curation as a form of critical analysis.
تاريخ النشر20220517
عدد الصفحات328

Art, Science, and the Politics of Knowledge

تمت الإضافة لعربة التسوقatc
مجموع السلة 241.00 د.إ.‏
Loading