English
  • استرجاع مجاني وسهل
  • أفضل العروض

British Enlightenment Theatre: Dramatizing Difference Hardcover English by Bridget Orr - 38545

الآن:
499.00 د.إ.‏شامل ضريبة القيمة المضافة
باقي 2 وحدات في المخزون
noon-marketplace
احصل عليه خلال 27 ديسمبر
اطلب في غضون 23 ساعة 0 دقيقة
VIP ENBD Credit Card

emi
خطط الدفع الشهرية تبدأ من د.إ.‏42عرض المزيد من التفاصيل
VIP card

احصل على د.إ. 24.95 رصيد مسترجع باستخدام بطاقة بنك المشرق نون الائتمانية. اشترك الآن. قدّم الحين

ادفع على 4 دفعات بدون فوائد بقيمة ١٢٤٫٧٥ د.إ.اعرف المزيد
قسمها على 4 دفعات ب ١٢٤٫٧٥ د.إ. بدون فوائد أو رسوم تأخير.اعرف المزيد
التوصيل 
بواسطة نوون
التوصيل بواسطة نوون
البائع ذو
 تقييم عالي
البائع ذو تقييم عالي
الدفع 
عند الاستلام
الدفع عند الاستلام
عملية 
تحويل آمنة
عملية تحويل آمنة
1
1 تمت الإضافة لعربة التسوق
أضف للعربة
Noon Locker
توصيل مجاني لنقطة نون ومراكز الاستلام
معرفة المزيد
free_returns
إرجاع سهل لكل المنتجات في هذا العرض.
المنتج كما في الوصف
المنتج كما في الوصف
70%
شريك لنون منذ

شريك لنون منذ

7+ سنين
نظرة عامة
المواصفات
الناشرCambridge University Press
رقم الكتاب المعياري الدولي 139781108499712
رقم الكتاب المعياري الدولي 101108499716
اللغةالإنجليزية
Languageاللغة الإنجليزية
وصف الكتابIn this ground-breaking work, Bridget Orr shows that popular eighteenth-century theatre was about much more than fashion, manners and party politics. Using the theatre as a means of circulating and publicizing radical Enlightenment ideas, many plays made passionate arguments for religious and cultural toleration, and voiced protests against imperial invasion and forced conversion of indigenous peoples by colonial Europeans. Irish and labouring-class dramatists wrote plays, often set in the countryside, attacking social and political hierarchy in Britain itself. Another crucial but as yet unexplored aspect of early eighteenth-century theatre is its connection to freemasonry. Freemasons were pervasive as actors, managers, prompters, scene-painters, dancers and musicians, with their own lodges, benefit performances and particular audiences. In addition to promoting the Enlightened agenda of toleration and cosmopolitanism, freemason dramatists invented the new genre of domestic tragedy, a genre that criticized the effects of commercial and colonial capitalism.
عن المؤلفBridget Orr is an Associate Professor in the Department of English at Vanderbilt University, Tennessee. She is the author of Empire on the English Stage, 16601714 (Cambridge, 2001) and co-author of Voyages and Beaches: Pacific Encounters, 17691840 (1999). She is editor of a special Pacific issue of The Eighteenth Century: Theory and Interpretation and has published many essays on Restoration and eighteenth-century drama and New Zealand, Maori and Pacific writing and film. Among other awards she has won Fellowships from the National Endowment for the Humanities and the American Council of Learned Societies.
تاريخ النشر38545
عدد الصفحات294

British Enlightenment Theatre: Dramatizing Difference Hardcover English by Bridget Orr - 38545

تمت الإضافة لعربة التسوقatc
مجموع السلة 499.00 د.إ.‏
Loading