English
  • استرجاع مجاني وسهل
  • أفضل العروض

The Names of Minimalism: Authorship, Art Music, and Historiography in Dispute

قبل:
163.00 د.إ.‏
الآن:
157.00 د.إ.‏ شامل ضريبة القيمة المضافة
وفرّت:
6.00 د.إ.‏
أقل سعر في 7 يوم
توصيل مجاني
باقي 2 وحدات في المخزون
أقل سعر في 7 يوم
توصيل مجاني
باقي 2 وحدات في المخزون
noon-marketplace
احصل عليه خلال 19 - 22 فبراير
اطلب في غضون 4 ساعة 3 دقيقة
VIP ENBD Credit Card

VIP card

احصل على 5% رصيد مسترجع باستخدام بطاقة بنك المشرق نون الائتمانية. اشترك الآن. قدّم الحين

التوصيل 
بواسطة نوون
التوصيل بواسطة نوون
البائع ذو
 تقييم عالي
البائع ذو تقييم عالي
الدفع 
عند الاستلام
الدفع عند الاستلام
عملية 
تحويل آمنة
عملية تحويل آمنة
1
1 تمت الإضافة لعربة التسوق
أضف للعربة
Noon Locker
توصيل مجاني لنقطة نون ومراكز الاستلام
معرفة المزيد
free_returns
إرجاع سهل لكل المنتجات في هذا العرض.
المنتج كما في الوصف
المنتج كما في الوصف
70%
شريك لنون منذ

شريك لنون منذ

7+ سنين
نظرة عامة
المواصفات
الناشرUniversity of Michigan Press
رقم الكتاب المعياري الدولي 139780472039098
رقم الكتاب المعياري الدولي 100472039091
الكاتبPatrick Nickleson
اللغةEnglish
وصف الكتابMinimalism stands as the key representative of 1960s radicalism in art music histories―but always as a failed project. In The Names of Minimalism, Patrick Nickleson holds in buzzing tension collaborative composers in the period of their collaboration, as well as the musicological policing of authorship in the wake of their eventual disputes. Through examinations of the droning of the Theatre of Eternal Music, Reich’s Pendulum Music, Glass’s work for multiple organs, the austere performances of punk and no wave bands, and Rhys Chatham and Glenn Branca’s works for massed electric guitars, Nickleson argues for authorship as always impure, buzzing, and indistinct.Expanding the place of Jacques Rancière’s philosophy within musicology, Nickleson draws attention to disciplinary practices of guarding compositional authority against artists who set out to undermine it. The book reimagines the canonic artists and works of minimalism as “(early) minimalism,” to show that art music histories refuse to take seriously challenges to conventional authorship as a means of defending the very category “art music.” Ultimately, Nickleson asks where we end up if we imagine the early minimalist project―artists forming bands to perform their own music, rejecting the score in favor of recording, making extensive use of magnetic type as compositional and archival medium, hosting performances in lofts and art galleries rather than concert halls―not as a utopian moment within a 1960s counterculture doomed to fail, but as the beginning of a process with a long and influential afterlife.
عن المؤلفPatrick Nickleson is Irish Research Council Postdoctoral Fellow at the University College Dublin School of Music.
تاريخ النشر30 January 2023
عدد الصفحات266 pages

The Names of Minimalism: Authorship, Art Music, and Historiography in Dispute

تمت الإضافة لعربة التسوقatc
مجموع السلة 157.00 د.إ.‏
Loading